اپلیکیشن و برنامه های اندروید

معرفی و نقد اپلیکیشن ها و برنامه های اندروید

اپلیکیشن و برنامه های اندروید

معرفی و نقد اپلیکیشن ها و برنامه های اندروید

آپ

بیشتر افراد با آپ و اپلیکیشن آپ آشنا هستند. با دانلود اپلیکیشن آپ و استفاده از آن کارهای شما به طرز باورنکرنی ای آسان میشود.

اپلکیشن آپ دارای رابط کاربری آسان، زیبا و راحتی است که کارهای آنلاین شما را به ساده ترین شکل ممکن انجام میدهد.

امرزوه برای هرکاری اپلیکیشنی وجود دارد و همین موضوع باعث گیج شدن شما در امور میشود. داشتن چند اپلیکیشن بر روی گوشی همراه شما میتواند تا حدود زیادی از حجم حافظه را بگیرد و کارایی دستگاه شما ار پایین بیاورد. به عنوان مثال فرض کنید که در 5 بانک مختلف دارای حساب هستید؛ برای هرکدام نیز اپلیکیشنی وجود دارد و شما انها را نصب مبکنید. برای کوچکترین کار بانکی باید به اپلیکیشن بانک مرجع کارت خود مراجعه کنید و این باعث بیشتر گیج شدن شما میشود. با داشتن اپلیکیشن آسان پرداخت به راحتی از هر کارت بانکی میتوانید موجودی بگیرید و پول انتقال دهید.

همین انتقال پول به تنهایی 90 درصد کارهای شما را بهبود میبخشد. فرض کنید در تاکسی نشسته اید و هنگام پرداخت کرایه یادتان میفتند که پول نقد همراه خود ندارید؛ به جای رفتن تا عابر بانک و معطل کردن راننده، خود و دیگران به راحتی میتوانید شماره کارت بانکی راننده را گرفته و همان موقع از طریق اپلیکیشن آپ کرایه خود را در کمتر از 30 ثانیه پرداخت کنید. برای خریدهای آنلاین، انتقال وجه و ... به راحتی میتوانید از این امکان اپلیکیشن آپ استفاده کنید. در ضمن برای انتقال وجه این اپلیکیشن مبلغ بسیار کمتری را نسبت به بانک از حساب شما کسر خواهد کرد و کارمزد انتقال وجه برای شما بسیار کمتر میباشد.

دیگر خدمت مهم این اپلیکیشن گرفتن موجودی است. با داشتن این اپلیکیشن دیگر نیازی به رفتن تا عابر بانک ندارید و به راحتی میتوانید موجودی حساب خود را داشته باشید.

یکی دیگر از خدمات مهم این اپلیکیشن آن است که شما میتوانید از طریق این اپلیکیشن قبوض خدماتی خود را به راحتی پرداخت کنید. تنها کافی است که اطلاعات قبض و سپس اطلاعات کارت را وارد کنید تا قبض شما پرداخت شود.

از طریق این اپلیکیشن به راحتی میتوانید صدقه پرداخت کنید و به موسسه های خیریه کمک کنید. در این برنامه موسسه های خیریه از جمله محک و ... وجو دارند تا شما بتوانید به صورت مستقیم به آنها کمک کنید. روزانه میتوانید صدقه های خود را نیز از همین طریق پرداخت کنید.

از دیگر امکانات مفید این اپلیکیشن میتوان به خرید شارژ از طریق این اپلیکیشن اشاره کرد. برای خود و دیگران میتوانید از طریق این اپلیکیشن شارژ بخرید. اپلیکیشن آسان پرداخت امکان پرداخت شارژ برای تمام سیم کارت های رایج در کشور را فراهم کرده است.

از دیگر خدمات مهم این اپلیکیشن خرید بیمه است. بیمه های مختلفی را میتوانید از طریق این اپلیکیشن خریداری کنید. بیمه ثالث، بدنه ماشین، آتش سوزی و ... برای خریداری آماده است و شما تنها کافی است پوشش های مورد نظر را انتخاب کنید و سپس مبلغ بیمه را پرداخت کنید تا بلافاصله بیمه برای شما صادر شود. در قسمت بیمه اپلیکیشن آپ هر سرویس بیمه از چندین طرح مختلف تشکیل شده است. در این قسمت شما می‌توانید لیست طرح‌های ارائه شده برای سرویسی که انتخاب کرده‌اید را مشاهده و طرحی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید. بعضی از طرح‌ها خود شامل جزییات بیشتری هستند. در این صورت دکمه‌ای سبز رنگ با نام "اطلاعات بیشتر" وجود دارد. با کلیک بر روی این دکمه جزییات مربوط به هر طرح نمایش داده می‌شود. در قسمت بعد استعلام و سپس با خرید بیمه آن مرحله را به پایان میرسانید.

در قسمت تله پرداز اپلیکیشن آپ شما می‌توانید هنگام خرید از فروشگاه‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد با آسان پرداخت، با استفاده از این سرویس، وجوه خود را پرداخت کنید. در ابتدا باید کد پردازنده و شناسه پرداخت را وارد نمایید سپس وجه را پرداخت کنید.

قسمت شارژ اینترنت این اپلیکیشن هم میتواند کمک زیادی به شما کند. از این طریق میتوانید برای سیم کارت های خود اینترنت بخرید و سرویس های مختلف را بشناسید و مناسبترین آن را پرداخت کنید. در این قسمت همچنین میتوانید برای سرویس های شرکت هایی چون شاتل، پارس آنلاین و ... را نیز از این طریق خریداری نمایید. سرویس های اینترنتی ایرانسل و وای مکس نیز از طریق اپلیکیشن آپ قابل خریداری است.


چگونه فال حافظ بگیریم

فال حافظ یکی از قدیمیترین سرگرمی های ما ایرانی ها به حساب می آید اما جدا از سرگرمی خواندن اشعار حافظ بسیار لذتبخش است. هم اکنون اپلیکیشن فال حافظ  برای گرفتن فال حافظموجود است. همچنین میتوانید فال حافظ آنلاین بگیرید.

هر ایرانی در خانه خود یک یا حتی چند کتاب و دیوان اشعار حافظ را دارد. مشهور است که امروز در خانهٔ هر ایرانی یک دیوان حافظ یافت می‌شود. ایرانیان طبق رسوم قدیمی خود در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا، با کتاب حافظ فال می‌گیرند. برای این کار، یک نفر از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند یا کسی که دیگران معتقدند به اصطلاح خوب فال می‌گیرد ابتدا نیت می‌کند، یعنی در دل آرزویی می‌کند. سپس به طور تصادفی صفحه‌ای را از کتاب حافظ می‌گشاید و با صدای بلند شروع به خواندن می‌کند. کسانی که ایمان مذهبی داشته باشند هنگام فال گرفتن فاتحهای می‌خوانند و سپس کتاب حافظ را می‌بوسند، آنگاه با ذکر اورادی آن را می‌گشایند و فال خود را می‌خوانند.

آداب فال حافظ گرفتن

در میان ایرانیان این باور وجود دارد که شیخ حافظ شیرازی داننده اسرار نهان و عالم غیب می باشد و هنگام مواجه شدن با مشکلات یا دو راهی های زندگی با گرفتن فال حافظ می توانند تصمیم درست گرفته و از آینده با خبر شوند.

بهتر است فال توسط کودک بی گناه یا ریش سفید دانا گرفته شود اما هر فردی می تواند با نیت درست و خلوص برای خودش نیز فال بگیرد

اگر خودتان قصد گرفتن فال حافظ دارید، بهتر است در زمان هوشیاری لباس تمیز و راحت پوشیده و در مکان آرامی قرار بگیرید

از دیوان حافظ کامل استفاده کنید

برخی از مسلمانان برای شادی روح حافظ فاتحه ای فرستاده یا 7 صلوات ذکر می کنند.

زمانی که نیت کردید و حافظ را قسم دادید، با دست چپ کتاب را بگیرید و با دست راست و چشمان بسته آن باز کنید.

طبق سنت ایرانیان از بین دو صفحه ای که باز شده باید صفحه سمت راست را انتخاب کرده و غزل بالای صفحه پاسخ فال می باشد. در برخی از دیوان ها ممکن است بیت اول غزل در صفحه قبل باشد یعنی از ابتدای صفحه سمت راست نباشد که باید به صفحه قبل رفته و از ابتدای غزل، شعر را بخوانید.

در این غزل یک یا چند بیت وجود دارد که به نیت شما مربوط است. اگر پاسخ نیت خود را پیدا نکردید باید به غزل بعدی رفته و یکی از بیت های شماره 1 – 3 – 5 غزل دوم که اصطلاحا به آن شاهد فال حافظ می گویند و مطالب غزل قبلی را تایید و تکرار می کنند بخوانید تا به پاسخ نیت خود برسید.

علاوه بر آن از اشعار حافط ضرب المثل های فراوانی را میشونیم. به عنوان مثال :

ما ز یاران چشم یاری داشتیم

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف

اولین فال حافظ پس از مرگ او گرفته شد. بعد از فوت این شاعر بزرگ پارسی زبان، زمانی که مریدان و ارادتمندان او برای مراسم تشییع جنازه آماده می شدند و تصمیم داشتند پیکر او را در باغ مصلای شیراز به خاک بسپارند، تعدادی از مخالفان حافظ، او را کافر خوانده و از خوانده شدن نماز بر جنازه حافظ خودداری و اجازه دفن در مکان مورد نظر را ندادند.

بعد از شدت یافتن نزاع دو طرف، تصمیم بر این شد که از دیوان حافظ کمک گرفته و نظر شیخ حافظ شیرازی را از طریق اشعار و تفال به دیوان غزلیاتش جویا شوند.

نتیجه فال حافظ، غزل 82 بود و مضمون آن، همه را به حیرت واداشت و مخالفان دست از مخالفت برداشته و مراسم تشییع جنازه با احترام برگزار شد.

کنون که می‌دمد از بوستان نسیم بهشت

من و شراب فرح‌بخش و یار حورسرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست

که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ

که گرچه غرق گناهست، می‌رود به بهشت

از آن پس بود که فال حافظ مرسوم شد. عده بسیاری هستند که به فال حافظ اعتقاد قلبی دارند و حتی از آن حاجت نیز میگیرند. زیرا میگویند حافط بر اساس قرآن این اشعار را سروده است. گفته شده حافظ در سنین کودکی و با گوش کردن به صوت قرآن پدرش توانست کل قرآن را حفظ کند و علت تخلص “حافظ” نیز به این دلیل می باشد. همچنین دردوران نوجوانی اشعار شاعران بزرگی همچون سعدی، عطار، مولانا و نظامی را از بر بود.

اپلیکیشن خلافی خودرو

خلافی خودرو و استعلام خلافی خودرو به دلیل گسترش روزافزون تکنولوژی این روزها کار بسیار آسانی است. اما در کمی قدیمتر از این، گرفتن استعلام خلافی خودرو برای رانندگان به خصوص زمان خرید و فروش ماشین، کار بسیار دشواری بود. حال گسترش تکنولوژی در این حوزه نیز به کمک افراد آمده است.

در گذشته پروسه دریافت برگه خلافی خورو وقت‌گیری بود و فرد باید به پلیس +۱۰ و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کرد. ولی هم اکنون می‌توان به راحتی از طریق اینترنت برگه خلافی را دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمود.

برای دریافت برگه خلافی به این روش باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه مینمودید و با پرداخت مبلغ ۳۰ هزار تومان به عنوان تعرفه رسیدگی غیر حضوری  اجرائیات، اقدام به استعلام خلافی خودرومیکردید.

این کار را تنها رانندگانی میتوانستند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد. و برای رانندگانی که جرایم رانندگی آنها بیشتر از این مقدار باشد باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه مینمودند.

با رفتن در سایت راهور به راحتی میتوانید خلافی خودرو خود را استعلام بگیرید. با اس ام اس و تلفن همراه نیز میتوانید این کار را انجام دهید.

اما بهترین روش و در دسترسترین راه برای گرفتن خلافی خودرو داشتن اپلیکیشنی برای این کار است. چرا که امروزه تقریبا تمام افراد دارای گوشی های هوشمند هستند و همیشه و همه جا آن را همراه خود دارند. خوشبختانه برای استعلام خلافی خودرو اپلیکیشن خلافی خودرو به نام فرمون طراحی و در دسترس است. با دانلود کردن و استفاده از آن متوجه خواهید شد که استعلام گرفتن چقدر با این برنامه آسان است.

این برنامه علاوه بر امکان گرفتن خلافی خودرو، دارای امکانات مختلف و سودمند دیگری نیز هست. در این مقاله به معرفی و بررسی این امکانات میپردازیم.

این  اپلیکیشن در تمامی شهر ها و روستاهای ایران در دسترس و قابل استفاده است. به طوری که تمام افراد در سراسر کشور میتوانند از این برنامه استفاده کنند.

برنامه فرمون با استفاده از GPS سرعت آنی اتومبیل را نمایش میدهد و اگر اتومبیل از سرعت مجاز فراتر رود، به راننده هشدار میدهد تا از سرعت خود بکاهد. به این ترتیب از جریمه شدن و خطرهای احتمالی جلوگیری میشود.

مرجع اپلیکیشن فرمون سایت راهور میباشد؛ این برنامه به صورت مستقیم به سایت واهور متصل است؛ پس تمام اطلاعات دریافتی آن معتبر و قابل استناد است.

برای استفاده از این برنامه نیاز به داشتن مدارک و اطلاعات اضافی نیست. علاوه بر آن کار با اپلیکیشن فرمون آنقدر آسان است که هیچ مراحل پیچیده ای برای استفاده از آن وجود ندارد.

برنامه فرمون قابلیت آن را دارد که از نقشه، دوربین های زوج و فرد، دوربین های کنترل سرعت و دوربین های کنترل ترافیک را تشخیص دهد و به راننده هشدار نزدیک به آنها را بدهد.

رابط کاربری این اپلیکیشن فوق العاده است و برای طراحی آن از متریال دیزاین استفاده شده است. به این ترتیب برای استفاده از آن نیاز به آموزش نخواهید داشت. طراحی این اپلیکیشن جذاب و بسیار کاربردی است.

با این اپلیکیشن هر فردی میتواند خلافی خودرو را دریافت کند. این برنامه برای خریداران و فروشندگان خودرو نیز بسیار مفید است. به این ترتیب کار انها آسان و در کوتاهترین زمان ممکن انجام میشود.

این اپلیکیشن را میتوانید از سایت اندروید سیتی دانلود کنید